Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Jaron Engelen - WaarBenJij.nu Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Jaron Engelen - WaarBenJij.nu

Rotorua

Door: Jaron Engelen

Blijf op de hoogte en volg Jaron

24 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Scro9ll down for the englisch version

zo dan! De laatste blog was in Pahia sinds dien heb ik al weer aardig wat kilometers afgelegd op het noorder eiland. Momenteel zit ik in Rotorua voor tot de 26ste dan ga ik naar de oostkust. vanaf pahia hierheen hebben we nog een aantal tussenstops gemaakt in Auckland, Regland, waitomo caves en Mourea. In Regland ben ik een paar dagen gebleven want daar heb ik een 3 daagse surfcursus gehad! Naast het feit dat het surfen super cool was en goed ging was Regaland ook een top plek om te verblijven voor een paar dage. Het hostel zat halverwege een berg in het bos en ik had vanaf mijn kamer een prachtig uitzicht op de zee. Daarnaast hing er een super chille sfeer waardoor nieuwe mensen leren kennen niet heel moeilijk was :). Na Regland zijn we doorgereden naar Mouria voor de cultuur stop. Maar onderweg zijn we in de ochtend naar de waitomo caves gegaan voor een activiteit in de grotten. Deze grotten staan bekend om hun populatie van glowworms. Ik ben samen met een paar anderen in de bus gegaan voor de grot met de meest glowworms. Dit is een grot zonde paden of verlichting alleen een touwtje hier en daar om de weg te wijzen. Waar we moesten klouteren over rosten lopen en zwemen door stromend water en ons moesten wurmen door kieren en gaten om bij de glowworms te komen :). kortom super gaaf!
vorvolgens de cultuurstop in mouria waar we de hakka hebben leren dansen en hebben geslapen in een echt ontmoetingshuis van de mouri people. Om vervolgens aan te komen in Rotorua waar ik op de eerste dag ben gaan raften op een rivier met een waterval van 7 meter hoog (super vet). en in de middag hebben we hobbiton bezocht de filmset van de shire in de lord of the rings en the hobbit triologie :). veeel te veel toeristen maar wel erg leuk om te zien! en de volgende dag ben in naar hells gate geweest waar veel vulkanische activiteiten plaatsvinden op kleine schaal.Tijdens mijn verblijf hier al erg veel leuk mensen ontmoet en ook het uitgaansleven hier geproeft! kortom weer een prima plek om een paar dagen te verblijven want er is nog genoeg te zien en te doen!

Sooo! The last blog was in Pahia since then I have travveld quite a few kilometers on the north island. Currently I'm in Rotorua until the 26th then I wil be going to the east coast. From Paihai to rotorua we have made a number of stops. we stopt in Auckland, Regland, Waitomo Caves and Mourea. In Regland I stayed a few days because I have had a three day surfing course! Besides the fact that the surfing was super cool and that went great, was Regaland an awsome place to stay for a few days. The hostel was halfway up a hill in the forest and from my room i had an wonderful view of the sea. In addition to that there was a super chill atmosphere that made meeting new people very easy :). After Regland we drove to Mouria for culture stop and on way there we went to the Waitomo Caves for an activity in the caves. These caves are known for their glowworms population. I along with a few others on the bus went to the cave with the most glowworms. This is a cave without paths or lighting only a string here and there to show the way. Where we had to climb and walk over rocks. And walk or swim through running water and we had to squeeze through cracks and holes to reach the glowworms :). In short, super cool!
after this the culture stop in Mouria where we have learnt to dance the Hakka and slept in a real meeting house of the Mouri people. To arrive in Rotorua where on the first day i went rafting on a river with a waterfall of 7 meters high (super awsome!). And in the afternoon we visited hobbiton; the film set of the shire in the Lord of the Rings and The Hobbit trilogy :). waaay too many tourists but still fun to see! and the next day in've been to hells gate where geothermal activities take place in small schaal. During my stay here i have met a lot of nice and crazy (in a good way) people and tasted the nightlife here! In short, another great place to stay a few days and there is still plenty to see and do!

• 24 Januari 2016 - 08:01

Gerrie Schilstra:

Weer super leuk om te lezen. Blijf lekker genieten want voor je het weet zit je weer hier.

• 24 Januari 2016 - 09:03

Joey:

Ziet er top uit man! Geniet er nog van!

• 24 Januari 2016 - 09:56

Roel Koper:

Zat te doen lees ik. Een mooie reis. Ik hoop dat de rest van de reis ook zo mooi en gezellig is.

• 24 Januari 2016 - 10:45

Brenda:

Klinkt erg feestelijk allemaal! Wat een heerlijke ervaring. Op naar nog meer!

• 24 Januari 2016 - 11:02

Ilona:

Jongen, wat een belevenissen. Wat een prachtige reis, jij doet dingen die ik van mijn leven nooit zou doen. Wat een avontuur. Genieten, hoor.

• 24 Januari 2016 - 11:30

Tim:

Zag foto`s al op fb voorbij komen!! Ziet er goed, uit, mocht je onderweg nog exporteurs van zeewatervis tegen komen ;-)!! Noem m`n naam maar op (Y)!!

• 24 Januari 2016 - 12:18

Albert Maulany:

Hoi Jaron, helemaal te gek om jouw reis een beetje mee te beleven.

• 24 Januari 2016 - 13:32

Birgit:

Gaaaaaaaaa zooooooooo doooooooorrrrrrrr :))

• 24 Januari 2016 - 14:12

Tinie Engelen:

Ha lieverd, wat een mooie belevenissen weer. En wat fijn dat je zo geniet. Het is erg leuk om dit zo mee te beleven. Geniet ervan! Liefs van mij!

• 25 Januari 2016 - 08:35

Mirjam:

Wat een topreis, geniet er van. Voor je het weet zit je weer in Nederland.

• 27 Januari 2016 - 07:06

Truus Vink:

Hartstikke mooi daar, en je hebt de tijd vm je leven, zo te lezen! Geniet en heb veel plezier!
    Groeten uit Veenendaal !

• 27 Januari 2016 - 23:01

Bianca:

Hoi Jaron, wat schrijf je toch leuk! Het is zo interessant en spannend dat ik er zelf zin in zou krijgen om hetzelfde te doen wat jij nu doet. Heerlijk om zo van alles te proeven en te genieten. Je zal er nooit spijt van krijgen dat je dit gedaan heb. Goed voor de basis van je leven. Blijf genieten en blijf zo lekker schrijven lieve vent. Knuffel van your old girl friend